Werken bij Smeets bouwmanagement en advies

“Door te inspireren en te delen realiseren wij samen én met onze klanten duurzame en betaalbare woningen en gebouwen.”

Directievoerder bouw

(32-40 uur per week)

Ben je een bouwkundige allrounder en kun je projectmatig (samen)werken? Ben jij de regisseur op het bouwproject met altijd het resultaat voor ogen? Houd je van afwisseling en wil je deel uitmaken van een ontzettend leuk team?

Toezichthouder bouw

(32-40 uur per week)

Ben jij een probleemoplosser met gevoel voor verhoudingen, die in het belang van het resultaat kritisch durft te zijn? Wil je die professionaliteit met werkplezier combineren? Meebouwen aan mooie projecten? Elke dag letterlijk en figuurlijk samen wat neerzetten? Grote kans dat je tot je recht komt bij Smeets. Lees deze vacature en maak snel kennis.

“Bij een omvangrijk nieuwbouwproject valt of staat alles met een goede communicatie en het maken van duidelijke afspraken tussen alle partijen. Het allermooiste aan mijn werk vind ik de energie die ik haal uit de samenwerking!”

Harold, projectleider

“Als Toezichthouder heb ik een controlerende, onafhankelijke rol; ik houd toezicht op de uitvoeringswerkzaamheden, die moeten voldoen aan de verleende vergunningen en aan het Bouwbesluit.”

Bert Jan, bouwkundig inspecteur/ toezichthouder

“Ik stuur een enthousiast team van bouwkundig inspecteurs aan.”

Vanuit mijn rol als cluster coördinator stuur en ik dagelijks een enthousiast team aan van bouwkundig inspecteurs. Zij zorgen voor een vakkundige opname van woningen of gebouwen, maken uitgebreide rapportages om vervolgens een passend pakket aan herstelmaatregelen voor te stellen. Een veelomvattend traject, waarbij ik zeker niet zonder de ondersteuning van onze backoffice kan in de vorm van mijn collega’s Gera de Groot en Nico Kamp. Gera zorgt voor de documentatie, bewaking en neemt samen met Nico de controle van de rapportages voor haar rekening. Met z’n allen zijn we een sterk en gemotiveerd team en daar ben ik trots op!

Gerben, projectleider (uiterst rechts op de foto)
Gera, backoffice medewerker (uiterst links op de foto)
Nico, backoffice medewerker

“Ik werk met plezier binnen het team Planmatig Onderhoud en het overkoepelende team vastgoed!”

Ik ben bij Woonconcept in Meppel gedetacheerd in de functie van Medewerker Vastgoed. Daar ondersteun ik het team Planmatig Onderhoud (PO) en ben verantwoordelijk voor het beheer van de gehele cartotheek. Belangrijk aspect bij dat laatste is dat er meegedacht wordt over het verbeteren van de interne processen.

In de rol van Projectleider Planmatig Onderhoud leid ik ook RGS-projecten (Resultaat Gericht Samenwerken) en diverse andere werkzaamheden binnen PO voor Woonconcept. Dit doe ik samen met het voltallige team van projectleiders Planmatig Onderhoud. RGS is een duurzame samenwerking tussen de vastgoedeigenaar en de ketenpartners om zo het vastgoedproduct en -proces continu te verbeteren, waarde toe te voegen, kosten te beheersen en uiteindelijk te verlagen. Zo wordt er voorspelbaar onderhouden en geïnvesteerd in het vastgoed over een afgesproken onderhouds- of exploitatieperiode. Inmiddels is Woonconcept gestart met het uitvoeren van de globale-schouw van de RGS-complexen die voor 2025 in de planning ligt.
Recent heeft Woonconcept nieuwe complexen aangekocht, bij een daarvan ben ik betrokken bij het maken van plannen en inventariseert hij of er noodzakelijk onderhoud gepleegd moet worden en op welk niveau er mogelijke energetische verbeteringen gedaan kunnen en moeten worden.

Roelof Haaksema, Projectleider Onderhoud

“De afwisseling tussen ‘binnen’ en ‘buiten’ vind ik het leukst.”

Ik ben gedetacheerd bij Actium als vastgoed-specialist en ben daar verantwoordelijk voor het opvoeren van nieuwbouwprojecten en het doorvoeren van grote mutaties binnen het vastgoed-systeem. Ik werk nauw samen met de klant om tot een optimaal resultaat te komen. Verder leid ik een aantal medewerkers op om de kennis van het vastgoed-systeem uit te breiden.
Daarnaast ben ik NEN-inspecteur voor diverse opdrachtgevers. Dit kunnen NEN2767 conditiemetingen zijn of volledige inventarisaties van gebouwen. Om de opgehaalde gegevens goed vast te leggen, is het belangrijk dat er gestructureerd en secuur wordt gewerkt. Dit om de overdracht van de data naar het vastgoed-systeem soepel en foutloos te laten verlopen. Dit doe ik alleen, maar ook samen met collega’s waarbij een goede werkverdeling en communicatie essentieel zijn. Ik vind het leukste aan mijn werk de afwisseling tussen ‘binnen’ en ‘buiten’ werken en dat ik voor verschillende opdrachtgevers werk.

Jorrit, projectmedewerker

“Er is ruimte voor een flinke dosis humor en lol.”

In mijn functie als EP-adviseur ben ik gemiddeld twee dagen per week op inspectie en werk drie dagen per week op ons mooie kantoor in Meppel. De combinatie van zowel ‘’binnen’’ als ‘’buiten’’ werken vind ik heerlijk. Tijdens opnamedagen inspecteer ik alleen of samen met mijn collega woningen en utiliteitspanden. Hierbij breng ik de gebouwschil, technische installaties, oppervlaktes, verlichting en isolatie in kaart. Op kantoor verwerk ik alle gegevens in speciale software en indien gewenst stel ik ook nog een maatwerkadvies op. Thuiswerken vind ik vreselijk, ik heb (leuke) mensen om mij heen nodig, dan functioneer ik het best. Gelukkig heerst er op ons kantoor een informele werksfeer en is er ruimte voor een dosis humor en lol.

Floris, EP-W en -U adviseur / EP-U detail inspecteur

“Ik ben beleidsmaker en waakhond.”

Naast mijn werkzaamheden als bouwkostendeskundige en projectleider ben ik binnen Smeets VGM (veiligheid, gezondheid en milieu) en KAM (kwaliteit, arbeidsomstandigheden en milieu) coördinator. Ik ben verantwoordelijk voor het ontwikkelen, bewaken en optimaliseren van de kwaliteit, de arbeidsomstandigheden, zorg voor het milieu en de naleving van de Arbowet. Deze functie is me op het lijf geschreven; ik ben beleidsmaker, waakhond en uitvoerend professional in één.

De VGM-werkzaamheden verricht ik trouwens samen met mijn collega Sabine (preventiemedewerker). Sabine is bij Smeets hoofd BHV-er naast haar werkzaamheden als projectleider en EP-W Adviseur / NEN 2767 Inspecteur.

Niek, projectleider / VGM/KAM-coördinator
Sabine, projectleider, EP-W Adviseur / NEN 2767 Inspecteur


“Ik ben regelmatig te vinden in ons mooie kantoor in Meppel.”

Ik ben gedetacheerd bij de Gemeente Zwolle als objectbeheerder. Hier beheer ik een aantal gebouwen van de gemeente Zwolle. Het beheer en onderhoud wordt uitgevoerd aan de hand van de opgestelde meerjaren onderhoudsplanning (MJOP).
Bij de gemeente Midden-Groningen heb ik de rol van directievoerder. Hier wordt een woonwijk woonrijp gemaakt. Als directievoerder ben ik verantwoordelijk voor het optimaal (volgens contract en planning) laten verlopen van de gehele projectorganisatie. Daarnaast monitor ik of de kosten binnen de perken blijven. Ik ben echt een soort spil tussen alle partijen die meewerken.
Ik vind de afwisseling in mijn werk heerlijk. Ik werk soms vanuit huis, andere dagen bij de Gemeente Zwolle en ben ook regelmatig te vinden in ons mooie kantoor in Meppel om mijn collega’s bij Smeets weer even te zien en te spreken.
Naast deze werkzaamheden ben ik binnen de Smeets ook gestart als kwaliteitsborger t.b.v. de WKB volgens de BRL 5019. Inmiddels zijn wij gecertificeerd en zijn wij begonnen met het uitvoeren van proefprojecten samen met diverse woningcorporaties.

Jeroen, projectleider Smeets

“Een goed contact is belangrijk, want je moet weten wat er speelt!”

“Als toezichthouder heb ik een controlerende, onafhankelijke rol; ik houd toezicht op de uitvoeringswerkzaamheden, die moeten voldoen aan de verleende vergunningen en aan het Bouwbesluit.

Ik houd de opdrachtgever op de hoogte van de voortgang van het project door middel van duidelijke verslaglegging. Ik ben regelmatig op locatie om de kwaliteit en planning te bewaken.

Investeren in relaties vind ik erg belangrijk! Zeker in mijn functie waar je zowel contact hebt met de opdrachtgever als met de uitvoerende partijen. En een goed contact is heel belangrijk, want je moet weten wat er speelt!

Ik geniet ervan om buiten op de bouw te zijn, want ik ben geen persoon die hele dagen achter de computer kan zitten. Die afwisseling in mijn werk is voor mij perfect.”

Bert Jan, bouwkundig inspecteur / toezichthouder

“Ik stuur een enthousiast team van bouwkundig inspecteurs aan.”

Vanuit mijn rol als cluster coördinator stuur en ik dagelijks een enthousiast team aan van bouwkundig inspecteurs. Zij zorgen voor een vakkundige opname van woningen of gebouwen, maken uitgebreide rapportages om vervolgens een passend pakket aan herstelmaatregelen voor te stellen. Een veelomvattend traject, waarbij ik zeker niet zonder de ondersteuning van onze backoffice kan in de vorm van mijn collega’s Gera de Groot en Nico Kamp. Gera zorgt voor de documentatie, bewaking en neemt samen met Nico de controle van de rapportages voor haar rekening. Met z’n allen zijn we een sterk en gemotiveerd team en daar ben ik trots op!

Gerben, projectleider (uiterst rechts op de foto)
Gera, backoffice medewerker (uiterst links op de foto)
Nico, backoffice medewerker

“Ik werk met plezier binnen het team Planmatig Onderhoud en het overkoepelende team vastgoed!”

Ik ben bij Woonconcept in Meppel gedetacheerd in de functie van Medewerker Vastgoed. Daar ondersteun ik het team Planmatig Onderhoud (PO) en ben verantwoordelijk voor het beheer van de gehele cartotheek. Belangrijk aspect bij dat laatste is dat er meegedacht wordt over het verbeteren van de interne processen.

In de rol van Projectleider Planmatig Onderhoud leid ik ook RGS-projecten (Resultaat Gericht Samenwerken) en diverse andere werkzaamheden binnen PO voor Woonconcept. Dit doe ik samen met het voltallige team van projectleiders Planmatig Onderhoud. RGS is een duurzame samenwerking tussen de vastgoedeigenaar en de ketenpartners om zo het vastgoedproduct en -proces continu te verbeteren, waarde toe te voegen, kosten te beheersen en uiteindelijk te verlagen. Zo wordt er voorspelbaar onderhouden en geïnvesteerd in het vastgoed over een afgesproken onderhouds- of exploitatieperiode. Inmiddels is Woonconcept gestart met het uitvoeren van de globale-schouw van de RGS-complexen die voor 2025 in de planning ligt.
Recent heeft Woonconcept nieuwe complexen aangekocht, bij een daarvan ben ik betrokken bij het maken van plannen en inventariseert hij of er noodzakelijk onderhoud gepleegd moet worden en op welk niveau er mogelijke energetische verbeteringen gedaan kunnen en moeten worden.
 
Roelof Haaksema, Projectleider Onderhoud

“Er is ruimte voor een flinke dosis humor en lol.”

In mijn functie als EP-adviseur ben ik gemiddeld twee dagen per week op inspectie en werk drie dagen per week op ons mooie kantoor in Meppel. De combinatie van zowel ‘’binnen’’ als ‘’buiten’’ werken vind ik heerlijk. Tijdens opnamedagen inspecteer ik alleen of samen met mijn collega woningen en utiliteitspanden. Hierbij breng ik de gebouwschil, technische installaties, oppervlaktes, verlichting en isolatie in kaart. Op kantoor verwerk ik alle gegevens in speciale software en indien gewenst stel ik ook nog een maatwerkadvies op. Thuiswerken vind ik vreselijk, ik heb (leuke) mensen om mij heen nodig, dan functioneer ik het best. Gelukkig heerst er op ons kantoor een informele werksfeer en is er ruimte voor een dosis humor en lol.

Floris, EP-W en -U adviseur / EP-U detail inspecteur

“De afwisseling tussen ‘binnen’ en ‘buiten’ vind ik het leukst.”

Ik ben gedetacheerd bij Actium als vastgoed-specialist en ben daar verantwoordelijk voor het opvoeren van nieuwbouwprojecten en het doorvoeren van grote mutaties binnen het vastgoed-systeem. Ik werk nauw samen met de klant om tot een optimaal resultaat te komen. Verder leid ik een aantal medewerkers op om de kennis van het vastgoed-systeem uit te breiden.
Daarnaast ben ik NEN-inspecteur voor diverse opdrachtgevers. Dit kunnen NEN2767 conditiemetingen zijn of volledige inventarisaties van gebouwen. Om de opgehaalde gegevens goed vast te leggen, is het belangrijk dat er gestructureerd en secuur wordt gewerkt. Dit om de overdracht van de data naar het vastgoed-systeem soepel en foutloos te laten verlopen. Dit doe ik alleen, maar ook samen met collega’s waarbij een goede werkverdeling en communicatie essentieel zijn. Ik vind het leukste aan mijn werk de afwisseling tussen ‘binnen’ en ‘buiten’ werken en dat ik voor verschillende opdrachtgevers werk.

Jorrit, projectmedewerker

“Ik ben regelmatig te vinden in ons mooie kantoor in Meppel.”

Ik ben gedetacheerd bij de Gemeente Zwolle als objectbeheerder. Hier beheer ik een aantal gebouwen van de gemeente Zwolle. Het beheer en onderhoud wordt uitgevoerd aan de hand van de opgestelde meerjaren onderhoudsplanning (MJOP).
Bij de gemeente Midden-Groningen heb ik de rol van directievoerder. Hier wordt een woonwijk woonrijp gemaakt. Als directievoerder ben ik verantwoordelijk voor het optimaal (volgens contract en planning) laten verlopen van de gehele projectorganisatie. Daarnaast monitor ik of de kosten binnen de perken blijven. Ik ben echt een soort spil tussen alle partijen die meewerken.
Ik vind de afwisseling in mijn werk heerlijk. Ik werk soms vanuit huis, andere dagen bij de Gemeente Zwolle en ben ook regelmatig te vinden in ons mooie kantoor in Meppel om mijn collega’s bij Smeets weer even te zien en te spreken.
Naast deze werkzaamheden ben ik binnen de Smeets ook gestart als kwaliteitsborger t.b.v. de WKB volgens de BRL 5019. Inmiddels zijn wij gecertificeerd en zijn wij begonnen met het uitvoeren van proefprojecten samen met diverse woningcorporaties.

Jeroen, projectleider Smeets

“Ik ben beleidsmaker en waakhond.”

Naast mijn werkzaamheden als bouwkostendeskundige en projectleider ben ik binnen Smeets VGM (veiligheid, gezondheid en milieu) en KAM (kwaliteit, arbeidsomstandigheden en milieu) coördinator. Ik ben verantwoordelijk voor het ontwikkelen, bewaken en optimaliseren van de kwaliteit, de arbeidsomstandigheden, zorg voor het milieu en de naleving van de Arbowet. Deze functie is me op het lijf geschreven; ik ben beleidsmaker, waakhond en uitvoerend professional in één.

De VGM-werkzaamheden verricht ik trouwens samen met mijn collega Sabine (preventiemedewerker). Sabine is bij Smeets hoofd BHV-er naast haar werkzaamheden als projectleider en EP-W Adviseur / NEN 2767 Inspecteur.

Niek, projectleider / VGM/KAM-coördinator
Sabine, projectleider, EP-W Adviseur / NEN 2767 Inspecteur


“Een goed contact is belangrijk, want je moet weten wat er speelt!”

“Als toezichthouder heb ik een controlerende, onafhankelijke rol; ik houd toezicht op de uitvoeringswerkzaamheden, die moeten voldoen aan de verleende vergunningen en aan het Bouwbesluit.

Ik houd de opdrachtgever op de hoogte van de voortgang van het project door middel van duidelijke verslaglegging. Ik ben regelmatig op locatie om de kwaliteit en planning te bewaken.

Investeren in relaties vind ik erg belangrijk! Zeker in mijn functie waar je zowel contact hebt met de opdrachtgever als met de uitvoerende partijen. En een goed contact is heel belangrijk, want je moet weten wat er speelt!

Ik geniet ervan om buiten op de bouw te zijn, want ik ben geen persoon die hele dagen achter de computer kan zitten. Die afwisseling in mijn werk is voor mij perfect.”

Bert Jan, bouwkundig inspecteur / toezichthouder

“Natuurlijk doen we veel mooie projecten, maar nog belangrijker zijn de mensen met wie we dit realiseren.”

René Grummel, directeur

Kennismaken

 

Denk je dat jij je thuis zult voelen bij Smeets? Dan kijken wij uit naar een kennismakingsgesprek.

Bel of mail met Tanja Strijker (0522) 242510 of tanja.strijker@smeetsbma.nl.

“Duurzaamheid en circulariteit lopen als een rode draad door onze projecten.”

Erik Posthumus, directeur

WIJ SMEETS

Wij zijn Smeets. Al sinds 1989 een toonaangevend bouwkundig bouwmanagement en adviesbureau met een breed pakket aan diensten in projectmanagement, bouwkundig advies, vastgoedbeheer en -management. Onze opdrachtgevers zijn corporaties, scholen, gemeenten, provincies en zorginstellingen in (Noord) Nederland. Met meer dan 50 specialisten dragen wij elke dag bij aan de ontwikkeling en realisatie van duurzaam vastgoed. In 2030 wil Smeets koploper zijn in het realiseren van circulaire en betaalbare woningen en gebouwen. Onze ambitie is niet om de grootste te worden, maar om de beste te zijn en te blijven in wat wij doen. Wij investeren in de lange termijn, dus in duurzame relaties met onze opdrachtgevers en onze medewerkers.

Smeets bouwmanagement en advies
Blankenstein 230-2
7943 PG MEPPEL
0522-242510
info@smeetsbma.nl
KVK: 04046802